Borelioza

Borelioza jest najczęstszą chorobą odkleszczową. Jej przebieg można podzieli na trzy etapy.

Etap infekcji zlokalizowanej:

• rumień wędrujący – w miejscu ukąszenia przez kleszcza pojawia się rumieniowa zmiana na skórze (często przemieszczająca się obwodowo); występuje nie we wszystkich przypadkach choroby.
  • naciek limfocytarny – może wystąpić w dowolnym miejscu na ciele, wygląda jak „banieczka” wypełniona płynem zawierającym borrelie. Wygląd zbliżony do odcisku, lecz występuje w miejscach zazwyczaj nie narażonych na odciski (np. płatki uszu)
  • objawy grypopodobne

Etap infekcji rozproszonej:

• nawracające dolegliwości stawowe,
  • objawy podrażnienia lub zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych i nerwów obwodowych,
  • zapalenie mięśnia sercowego.
  • etap infekcji przewlekłej:
  • niedowład, porażenie nerwów obwodowych,
  • zaburzenia czucia,
  • zaburzenia psychiczne,
  • zaburzenia pamięci,
  • zanikowe zapalenie skóry,
  • bóle mięśniowo-stawowe,
  • przewlekłe zmęczenie.

Nasza klinika oferuje nie tylko diagnostykę boreliozy ale także skuteczną terapię. Na urządzeniu do biorezonansu komórkowego wykonujemy:

• test obciążenia boreliozą (który ma 80% skuteczności, podczas gdy badania laboratoryjne mają jej 30%) a także innymi bakteiami, pasożytami i wirusami.
  • indywidualnie dobraną terapię biorezonansem

W leczeniu boreliozy stosujemy także terapię ozonem, która jest skuteczna w przypadkach gdzie farmakologia już zawodzi. Dzięki właściwościom dezynfekcyjnym i utleniającym ozon niszczy wszelkie bakterie chorobotwórcze, grzyby i wirusy, jednocześnie natlenia tkanki oraz przyspiesza i ułatwia komórkowe procesy odnowy.

Zabiegi bezpieczne dla mamy i dzieckaKwas hialuronowy – zastosowania, preparaty